دره سبز طعم های متنوع

۱۳۹۸ ۳۱ مرداد

بیشتر بخوانید :  مراکز خرید مشهد ( قسمت اول)

 

طرقبه، دره سبز با طعم های متنوع

 

طرقبه

 

طرقبه یکی از مناطق ییلاقی و کوهستانی مشهد به شمار می رود که از دیرباز  تا به امروز یکی از رکن های اصلی گردشگری استان می باشد ریشه اصلی نام طرقبه ، از «ترغبذ» می‌باشد که از دو بخش «تُرُق» و «بَذ» تشکیل شده و به معنی آبادی بزرگ است.

بیشتر بخوانید : مشهد الرضا، قطب گردشگری ایران ( قسمت اول )

 

طرقبه

 

این منطقه ییلاقی با آب و هوای سرد و خشک دارای وسعتی بالغ بر 1600 متر مربع بوده وما بین رشته کوه بینالود در فاصله ی 18 کیلومتری از شهر مشهد مقدس قرار گرفته است .

 

طرقبه

 

در ابتدای جاده اصلی گلخانه های پرورش گل و گیاه به زیبایی و جذابیت این منطقه ، افزوده اند . امروزه با افزایش امکانات رفاهی و خدمات شهری از قبیل پارک های عمومی در سواحل رودخانه، درمانگاه، مسجد، رستوران‌های متعدد در محیط طبیعی، فروشگاه‌های بزرگ صنایع دستی از جمله  بازار بین‌المللی بعثت برای خرید سوغاتی های معروف این منطقه  نظیر فرش، سبدهای حصیری و تابلوهای حکاکی شده و هتل  بزرگ طرقبه باعث شده که این منطقه ییلاقی از محبوبیت زیادی برخوردار شود.

بیشتر بخوانید :  مراکز خرید مشهد ( قسمت اول)

 

رودخانه طرقبه

 

وجود آب وهوای مطبوع و مناسب، باغ ها و جنگل های  سرسبز ، لذت چشیدن غذاهای سنتی و ناب ایرانی ، همه روزه صدها توریست و گردشگر را از سرتاسر نقاط ایران و جهان به سوی خود جذب کرده است . 

 

بیشتر بخوانید : بوستان های تفریحی مشهد

 

خیابان طرقبه

 

میدان صاحب الزمان در مسیر ورودی باغ ها و دره ها قرار گرفته است که شما میتوانید از تماشای مغازه های مختلف خواروبار فروشی،عتیقه جات، لوازم سنتی و محصولات متنوع دیگر لذت برده و در آبمیوه فروشی ها و کافی شاپ  های رنگارنگش  گلویی تازه کنید . 

 

صنابع دستی طرقبه

 

 

رودخانه طرقبه

 

با ما همراه شوید در معرفی جاذبه های گردشگری و دره های چشم نواز این منطقه خوش آب و هوا.

 

غذای معروف طرقبه

 

دیزی طرقبه

 

 بعد از تفریح و خوش گذارنی در یک مکان دنج هیچ چیزی جای یک غذای خوشمزه را برای مردم پر نمی کند. بنابراین یکی دیگر از دلایل جذب گردشگر در این ناحیه چشیدن خوراکی ها و غذا های لذیذ می باشد .

دیزی و آبگوشت از غذاهای معروف و اصیل طرقبه محسوب می شود که در ظرف های مخصوص پخته و سرو می شود. و همچنین به دلیل این که ساکنان این منطقه ییلاقی در باغ های خود گردو دارند، فنسنجان  در رستوران های طرقبه  طرفداران زیادی دارد . شیشلیک و قورمه نیز در رستوران های این منطقه به طریق خاصی تهیه و سرو می شود . در انتهای جاده جاغرق میتوانید در رستوران ها و مغازه های متعدد غذاهای سنتی چون کشک بادمجان، میرزا قاسمی، کوفته و آش های داغ ، را سفارش داده و از خورن آنها لذت ببرید.

 

بازار بعثت طرقبه

 

بازار بعثت طرقبه

 

این بازار پر طرفدار که در حاشیه میدان اصلی شهر واقع شده از نظر عرضه کالا و خدمات ، متنوع می باشد . علاوه بر آبنما ، آبشار و صخره های سنگی، دارای امکانات رفاهی و خدماتی از جمله سینما چند بعدی ، رستوران، تریا ، شهر بازی کوچک و پارکینگ برای زائران و گردشگران می باشد .

 

بازار بعثت طرقبه

 

ادامه دارد ...

طرقبه، دره سبز طعم های متنوع

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
0 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.