بوستان های تفریحی مشهد - قسمت اول

۱۳۹۸ ۳۱ مرداد

بوستان های تفریحی مشهد - قسمت اول

 

پارک جنگلی وکیل آباد

 

حرم مطهر امام رضا ( ع) در شهر مشهد مقدس اصلی ترین مکان جاذبه گردشگری این شهر می باشد ، اما باید متذکر شد جاذبه های تفریحی دیگری نیز در این کلان شهر وجود دارد . پارک ها و بوستان های جنگلی مشهد از جمله این مکان هاست . در این مقاله قصد معرفی چند مکان با آب و هوا دلچسب و منظره های طبیعی زیبا را داریم . با ما همراه شوید .

 

بیشتر بدانید : مشهد الرضا، قطب گردشگری ایران ( قسمت اول)

 

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد

این منطقه ییلاقی با حدود 70 هکتار وسعت در فاصله 8 کیلومتری شمال غرب استان، توسط حاج حسین ملک وقف شده که  اکنون جزو محدوده خدماتی شهرداری منطقه وکیل آباد می باشد  .

 

پارک جنگلی وکیل آباد

 

ترکیب درختان کهنسال کاج ، چنار و سرو ، رودخانه فصلی و باغچه های گلهای تزئینی باعث بوجود آمدن دره ای باصفا و خوش آب و هوا با مناظر بی نظیر شده است . درختان آن توسط قناتی که سرچشمه آن بند گلستان می باشد آبیاری می شود . جاده‌ ی باریک با درختان تنومند و سر به فلک کشیده منطقه در زمان قدیم پل ارتباطی مشهد و ییلاقات شاندیز و طرقبه بوده است که اکنون این ارتباط از طریق پل مهندس پرتوی میسر می باشد .

 

پارک جنگلی وکیل آباد

 

آب و هوای بسیار مطبوع باعث شده  شهر بازی بسیار بزرگی بنام کوهستان پارک شادی برای کودکان و یک باغ وحش نیز در این منطقه احداث شود .

 

بیشتر بخوانید :  مراکز خرید مشهد ( قسمت اول)

 

پارک جنگلی وکیل آباد

 

دریاچه پارک 

 

بوستان وکیل آباد

 

نهر های بزرگ و رودخانه فصلی که جریان آب آنها از طریق قنات وکیل آباد تامین می شود محل دنجی برای گذراندن اوقات خوش مسافران و گردشگران ساکن شهر می باشد .

 

 خدمات رفاهی  

 

بوستان وکیل آباد

 

امکاناتی چون رستوران، تاسیسات بهداشتی، وسایل بازی کودکان،  دستگاه های ورزشی، تخت های نشیمن ، مسیرهای پیاده روی، صندلی استراحت و ...  برای بازدیدگنندگان فراهم شده است . نزدیکی ایستگاه قطار شهری و پایانه اتوبوسهای مسافربری از دیگر امکانات این مجموعه می باشد .

 

بوستان وکیل آباد

 

روزهای جمعه این مکان محل تجمع عاشقان طبیعت بوده بنابراین شلوغ تر از سایر روزهای هفته می باشد و پیشنهاد می شود در روزهای تعطیل اگر قصد رفتن به این پارک را دارید صبح زود مکانی برای خودتان رزرو  نمایید .

 

بوستان وکیل آباد

 

محل دقیق این دره باصفا در انتهای بلوار وکیل آباد می باشد .

 

کوهسنگی، تفرجگاهی بی نظیر در دامنه کوه

 

کوهسنگی
 

در دامنه رشته کوههای جنوبی بینالود در انتهای خیابان شریعتی، تفرجگاهی زیبا بر فراز دامنه کوه خودنمایی می کند . هوای تازه ، چشم انداز بی نظیر و امکانات تفریحی دومین پارک بزرگ شهر باعث شده، در رتبه بندی  جاذبه های مشهد بعد از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی رتبه سوم  را به خود اختصاص دهد .

 

کوهسنگی

 

این منطقه ییلاقی که از قدیمی ترین روستاهای منطقه می باشد محل تاجگذاری شاه عباس صفوی در سال 995 (ه.ق) است . از سال 1340  که خیابان با صفای کوهسنگی با درختان سر به فلک کشیده به این پارک منتهی شد باعث پیشرفت هر چه بیشتر این منطقه گردید .

 

کوهسنگی

 

شیرهای سنگی ورودی پارک و دو مجسمۀ انسانی کنار استخر بزرگ هدیه شهردار وقت میلان کشور ایتالیا می باشد . البته مجسمه های انسانی مذکور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برداشته شدند .

 

کوهسنگی

 

قدم زن بر روی سنگ های دامنه کوه می تواند زمان مناسبی  برای دوری از شلوغی شهر است . کنار آبنماهای پارک بر روی سنگ فرش ها قدم بزنید باغچه های مملو از گل را تماشا و با شنیدن صدای جویبارهای کوچک،  زیبایی زندگی را حس کنید .

 

کوهسنگی

 

مسیر پلکانی به قله کوه را پیموده و  بر فراز قله،  شهر را زیر پا خود حس کنید . به زیارت مزار شهدای گمنام رفته و زمانی را در فضای معنوی سپری نمایید .

 

کوهسنگی

 

امکانات رفاهی مجموعه

 

کوهسنگی

 

این پارک طبیعی که در آن  تلفیق آب ، سنگ، و نور فضایی بی نظیر را  در شب بوجود می آورد  دارای امکاناتی چون مرکز خرید ، رستوران سنتی، محوطه بازی ، کالسکه‌ و دوچرخه سواری، سکویهای نشیمن ، موزه  و ... می باشد .

 

کوهسنگی

 

همچنین می توانید از مجموعه کودک و آینده ، آمفی تأتر‌ و نمازخانه در قسمت باغ فرهنگی موزه استفاده نمایید .

 

کوهسنگی

 

 

آدرس :  انتهای خیابان کوهسنگی 

 

کوهسنگی

 

بیشتر بدانید : بوستان های  تفریحی مشهد - قسمت دوم

 

تصاویر مرتبط

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش های موردنیاز با * علامت گذاری شده اند.
5 دیدگاه در رابطه این مقاله وجود دارد.
0  نفر این تور را پسندیده اند.
Tara
مفید بود
0
behnaz
مفيد بود موفق باشيد
0
safari
بسیار عالی
0